Συναισθηματική νοημοσύνη στις πωλήσεις – Οι συμβουλές του Κωνσταντίνου

20 Μαΐου 2022Up Stories
Emotional intelligence in sales – Konstantinos advice

Η συναισθηματική νοημοσύνη παίζει σημαντικό ρόλο στις πωλήσεις, ειδικά στις μέρες μας. Αλλά πρώτα, ας καθορίσουμε τι είναι το Emotional Intelligence (EI).

Σύμφωνα με τον Daniel Goleman, συναισθηματική νοημοσύνη είναι η ικανότητά μας να αναγνωρίζουμε, να κατανοούμε και να ελέγχουμε τα συναισθήματά μας, καθώς και να αναγνωρίζουμε, να κατανοούμε και να επηρεάζουμε τα συναισθήματα των ανθρώπων με τους οποίους επικοινωνούμε.

Στην απόδοση του Goleman για τη συναισθηματική νοημοσύνη, έχουμε τόσο αυτογνωσία και αυτοδιαχείριση, όσο κοινωνική ευαισθητοποίηση και κοινωνική διαχείριση.

Πρώτον, θα ήθελα να μιλήσω για μια τάση όταν τα συναισθήματα εμφανίζονται σε ένα πλαίσιο πώλησης. Νομίζω ότι το μεγαλύτερο μέρος του μυαλού μας κινείται προς το αρνητικό πιθανό σενάριο όταν σκέφτομαι τον έλεγχο των συναισθημάτων. Νομίζω ότι είναι σημαντικό να έχουμε κατά νου το γεγονός ότι υπάρχει και η θετική πλευρά.

Για παράδειγμα, αν εγώ ως πωλητής αποφασίσω να πω μια συναρπαστική ιστορία και να μιλήσω με πεποίθηση για αυτή, είναι μια συνειδητή πρόθεση που θα μπορούσε να αποτελέσει μια πολύ θετική εκδοχή της συναισθηματικής νοημοσύνης, σε αντίθεση με το πού κλίνει το μυαλό. Έτσι, να έχετε πάντα κατά νου ότι υπάρχουν δύο όψεις του νομίσματος, η θετική και η αρνητική.

Μια μορφή πειθαρχίας κάτω από την αυτογνωσία είναι η αυτοπεποίθηση και μια στρατηγική που βρίσκω χρήσιμη είναι να εξετάζεις και να διαμορφώνεις σκόπιμα τα συναισθήματά σου καθώς σχετίζονται με την αυτοπεποίθηση.

Αυτό σημαίνει ότι ως πωλητής, είναι καλύτερο να εστιάσω σε αυτό που θα συμβεί στον πιθανό πελάτη μου εάν δεν πάρει την υπηρεσία μου (θετικό) αντί για το τι θα μου συμβεί αν δεν πάρω αυτή τη συμφωνία (αρνητικό).

Ένα καλύτερο αποτέλεσμα για να ελέγχεις τα συναισθήματά σου κάτω από την αυτοδιαχείριση, είναι η ιδέα της ενσυναίσθησης. Η ενσυναίσθηση είναι πραγματικά το να βάζεις τον εαυτό σου στη θέση του άλλου και να προσπαθήσεις να δεις τον κόσμο από τη δική του οπτική γωνία.

Όσον αφορά την κοινωνική συνείδηση, ένας από τους κλάδους της είναι η διαφάνεια. Με τη διαφάνεια εννοώ ότι ως πωλητής κερδίζεις μεγάλη αξιοπιστία απλώς με το να είσαι ειλικρινής και να δείχνεις τις κάρτες σου στο τραπέζι. Η ιδέα της διαφάνειας με τους ανθρώπους στους οποίους πουλάς είναι ένα βασικό πλεονέκτημα.

Είναι πραγματικά δύσκολο να ελέγξουμε αυτό που αισθανόμαστε κάθε φορά, αλλά αν καταφέρουμε να το κάνουμε σε μεγάλο βαθμό, τότε το αποτέλεσμα θα μας "ξεπληρώσει".

Του Κωνσταντίνου Βασιλάκη, Key Account Manager της σούπερ ομάδας μας!

Εγγραφή στο Newsletter

Εγγραφείτε στο newsletter μας για να λαμβάνετε όλες τις τελευταίες ενημερώσεις για την Up Hellas και τα προϊόντα μας.

Συναινώ στη χρήση των παραπάνω στοιχείων μου από την Up Hellas, προκειμένου να ενημερωθώ για τα προϊόντα της, βάσει και του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Προσωπικών Δεδομένων που ισχύει από 25/5/2018.

arrow-image