Πες το με μία ιστορία: Brand Identity & Art Direction
Όλοι θέλουμε να ξεχωρίσουμε.
Σε όλους μας αρέσουν οι ιστορίες.
Κανένας δε θέλει να είναι κοινός.
Πώς τα παραπάνω σχετίζονται με το περιεχόμενο μιας εταιρείας;
Η δημιουργία περιεχομένου δεν αποτελεί επιλογή αλλά απαραίτητη προϋπόθεση στον ψηφιακό κόσμο. Μέσα στον καταιγισμό της πληροφορίας και της εικόνας, οι μαρκετίστες εφευρίσκουν νέους τρόπους προβολής και επικοινωνίας προκειμένου να περάσουν το μήνυμά τους στο κοινό αλλά και να ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό.
Πρέπει, δηλαδή, ένα brand να ξεχωρίσει, να ακουστεί και να διαφοροποιηθεί από τον ανταγωνισμό, ενώ παράλληλα να διατηρεί την ταυτότητά του και να είναι κατανοητό. Και το περιεχόμενό του να είναι πάντα φρέσκο. Ουφ.
Όπως προκύπτει, η δημιουργία περιεχομένου απαιτεί στρατηγική, άρτια στόχευση και, πάνω απ’ όλα, σύνδεση με το κοινό μας. Κάθε φορά που δημιουργούμε περιεχόμενο θα πρέπει να αναρωτιόμαστε: Τι θα έκανα εγώ άμα το έβλεπα στο newsfeed μου; Πώς νιώθει ο πελάτης μου; Έχω κάτι ουσιώδες να πω;
Δεν αρκεί όμως η στρατηγική μας να είναι «on point». Το περιεχόμενό μας, εκτός από στρατηγικά δομημένο, πρέπει να είναι και εικαστικά μαγνητικό (ή και μαγικό ενίοτε).
Από το ξεκίνημα κιόλας ενός brand, θα πρέπει να δοθεί μεγάλη έμφαση στο εικαστικό περιεχόμενο. Τα εικαστικά μας θα πρέπει να «μιλάνε» για την κουλτούρα της εταιρείας, τους ανθρώπους και την ιστορία της – όχι μόνο για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της.
Όλο και περισσότερες εταιρείες στρέφονται προς τα illustrations γι’ αυτόν ακριβώς τον σκοπό. Οι απεικονίσεις (φανταστικοί χαρακτήρες, αντικείμενα, μέρη κτλ.) αποτελούν την τέλεια πρόφαση για να πούμε μία ιστορία. Oι ανθρώπινες μορφές στα εικαστικά μας κάνουν τις ιδέες μας πιο ενεργές, προσιτές και εύπεπτες, παρουσιάζουν με άλλα λόγια τον κόσμο όπως θέλουμε εμείς να ειπωθεί.
Πολλές εταιρείες, μάλιστα, πάνε ένα βήμα παραπέρα με το θέμα της απεικόνισης. Για παράδειγμα, η Airbnb, προκειμένου να προωθήσει την diverse εταιρική της ταυτότητα, σχεδίασε από την αρχή νέους χαρακτήρες για τις απεικονίσεις της, εμπνευσμένους από όλο τον κόσμο (στην κυριολεξία), με διαφορετικές οικογένειες, επαγγέλματα ακόμα και ανθρώπους με ειδικές ανάγκες. Και επειδή μία εικόνα = χίλιες λέξεις, παρακάτω βλέπουμε τα αποτελέσματα:
Πηγή: https://airbnb.design/your-face-here/
Πρέπει να έχουμε πάντα στο μυαλό μας πως ο «πραγματικός» ανταγωνιστής μας είναι ένας σκύλος (!) (@JohnThornton). Πράγματι, όταν δημιουργούμε περιεχόμενο για τα ψηφιακά μέσα έχουμε να ανταγωνιστούμε χιλιάδες διασκεδαστικά βίντεο με κουτάβια, μωρά και οικογενειακές φάρσες. Κανένας χρήστης (μαζί και εγώ) δε θέλει να δει μία διαφήμιση, όλοι θέλουμε να πάρουμε αξία από το περιεχόμενο που καταναλώνουμε, είτε αυτή η αξία είναι χιουμοριστική είτε επιμορφωτική.
Κλείνουμε τη συζήτηση όπως ακριβώς την ανοίξαμε:
Η εταιρική ταυτότητα πρέπει να ξεχωρίζει.
Κάθε brand έχει μία ιστορία να διηγηθεί.
Ο ανταγωνιστής σου είναι τετράποδος.
Της Ευαγγελίας Καλίνογλου, Graphic Designer της σούπερ ομάδας μας!
Εγγραφείτε στο newsletter μας για να λαμβάνετε όλες τις τελευταίες ενημερώσεις για την Up Hellas και τα προϊόντα μας.
Συναινώ στη χρήση των παραπάνω στοιχείων μου από την Up Hellas, προκειμένου να ενημερωθώ για τα προϊόντα της, βάσει και του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Προσωπικών Δεδομένων που ισχύει από 25/5/2018.