Πόσο σημαντική είναι η εταιρική φιλανθρωπία; - Oι συμβουλές του Στέλιου

5 Σεπτεμβρίου 2022Up Stories
How important are corporate charity actions?

Η φιλανθρωπία μπορεί να φαίνεται μια σχετικά νέα έννοια στον κόσμο των επιχειρήσεων, αλλά η εταιρική φιλανθρωπική προσφορά υπάρχει στην πραγματικότητα εδώ και αρκετό καιρό.

Η εταιρική φιλανθρωπία αναφέρεται στις δραστηριότητες τις οποίες οι εταιρείες ξεκινούν οικειοθελώς και στοχεύουν στη διαχείριση του αντίκτυπού τους στην κοινωνία γενικότερα. Οι περισσότερες εταιρείες με προγράμματα εταιρικής φιλανθρωπίας επιτυγχάνουν τον πρωταρχικό στόχο του θετικού κοινωνικού αντίκτυπου χρησιμοποιώντας στρατηγικά και γενναιόδωρα τους πόρους τους. Συνήθως, οι εταιρικές φιλανθρωπικές δραστηριότητες περιλαμβάνουν χρηματικές επενδύσεις, δωρεές προϊόντων ή υπηρεσιών, δωρεές σε είδος, προγράμματα εθελοντισμού εργαζομένων και οποιεσδήποτε άλλες επιχειρηματικές ρυθμίσεις που στοχεύουν στην υποστήριξη ενός κοινωνικού σκοπού.

Γιατί οι εταιρείες να προσφέρουν σε φιλανθρωπικούς σκοπούς;

Ανεβαίνει το ηθικό της ομάδας

Είναι ένα απλό γεγονός - όταν κάνεις καλό στη δουλειά, νιώθεις καλά. Και όταν αισθάνεστε καλά στη δουλειά, είναι πιο πιθανό να έχετε μια θετική νοοτροπία για το ρόλο και την εταιρεία σας. Δεν είναι μυστικό ότι η καλή διάθεση αυξάνει την παραγωγικότητά σας και την ποιότητα της δουλειάς σας – μια μελέτη έδειξε ότι η ευτυχία μπορεί να σας κάνει 12% πιο παραγωγικούς.

Αυτή είναι η ουσία του γιατί λειτουργεί το φιλανθρωπικό επιχειρηματικό μοντέλο. Αναγκάζει τις εταιρείες να κοιτάξουν πέρα από την επίτευξη των KPIs τους και τη δημιουργία κέρδους για να δημιουργήσουν ένα πιο γενναιόδωρο, θετικό περιβάλλον εργασίας. Οι υπάλληλοί σας θα αισθάνονται περήφανοι που είναι μέλη μιας ομάδας που κάνει πραγματική διαφορά στη ζωή όσων έχουν ανάγκη. Ο εθελοντισμός στο χώρο εργασίας κάνει τους millennial υπαλλήλους δύο φορές πιο πιθανό να αξιολογήσουν την εταιρική τους κουλτούρα ως πολύ θετική σύμφωνα με μια μελέτη. Η καλλιέργεια μιας παραγωγικής και χαρούμενης κουλτούρας γραφείου βελτιώνει επίσης τις πιθανότητές σας να διατηρήσετε το τρέχον εργατικό δυναμικό σας και να προσελκύσετε νέους υπαλλήλους. Όλα αυτά τα καλά πράγματα συμβάλλουν σε μια επιτυχημένη επιχείρηση – μια χαρούμενη, ενθουσιώδη και παραγωγική ομάδα που πιστεύει σε εσάς ως εταιρεία.

Βελτιώνεται η φήμη της εταιρείας

Η εταιρική προσφορά κάνει επίσης την επιχείρησή σας να φαίνεται καλή στο κοινό. Σκεφτείτε το ως ένα άλλο κανάλι μάρκετινγκ – το να είστε μια φιλανθρωπική επιχείρηση είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να βελτιώσετε το προφίλ του οργανισμού σας και να βελτιώσετε τη φήμη σας στο κοινό σας. Σύμφωνα με μια μελέτη, οι millennials ξοδεύουν 70% περισσότερα σε επωνυμίες που υποστηρίζουν αιτίες που τους ενδιαφέρουν. Το Charities Aid Foundation διαπίστωσε επίσης ότι το 51% των Βρετανών ενηλίκων είναι πιο πιθανό να αγοράσει ένα προϊόν ή να χρησιμοποιήσει μια υπηρεσία εάν μια εταιρεία δωρίσει για φιλανθρωπικούς σκοπούς.

Η εταιρική φιλανθρωπία είναι επίσης μια πλούσια πηγή αφοσίωσης του κοινού, ιδιαίτερα με τις νεότερες γενιές που είναι πιο πιθανό να συνεργαστούν με επωνυμίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να συζητήσουν θέματα κοινωνικής ευθύνης. Με το να είστε φωνητικός σύμμαχος σε μειονεκτούσες ομάδες ή αιτίες για τις οποίες είστε παθιασμένοι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, θα μεταδώσετε ξεκάθαρα τις αξίες της εταιρείας σας σε όλους. Δείχνει επίσης ότι η υποστήριξή σας είναι γνήσια υποστηρίζοντας έναν σκοπό, ακόμη και όταν δεν είναι της μόδας να το κάνετε.

Αυτό που δεν θέλετε να συμβεί είναι να συσπειρωθείτε πίσω από έναν σκοπό που δεν ευθυγραμμίζεται με τις αξίες της επωνυμίας της εταιρείας σας απλώς και μόνο επειδή είναι δημοφιλής ή επίκαιρος. Αυτή η προσέγγιση συχνά προσελκύει τον έλεγχο του κοινού για το piggybacking σε ένα κίνημα για τη βελτίωση του προφίλ της επιχείρησής σας. Για παράδειγμα, κατά τη διάρκεια του Pride 2019 διάφορες εταιρείες κατηγορήθηκαν ότι «έντυσαν» το σήμα τους χρησιμοποιώντας τον διεθνή εορτασμό των δικαιωμάτων LGBT ως κόλπο δημοσίων σχέσεων. Η M&S δέχθηκε σφοδρή κριτική αφού κυκλοφόρησε ένα LGBT σάντουιτς για την εκδήλωση, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα τη στοχοποίησή τους. Η εταιρική φιλανθρωπική προσφορά θα βελτιώσει τη φήμη και την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας σας μόνο εάν η δέσμευσή σας είναι αυθεντική και στοχεύετε να κάνετε μακροχρόνιες αλλαγές κάτω από τη δημοσιότητα.

Πώς μπορεί η δωρεά σε φιλανθρωπικές οργανώσεις να βοηθήσει τον εταιρικό σας οργανισμό;

Εκτός από τον αντίκτυπο της κοινότητας και της πρόσληψης και δέσμευσης εργαζομένων, η εταιρική φιλανθρωπία έχει μια σειρά από οφέλη που ενισχύουν την επιχείρησή σας και όλους τους γύρω σας:

Αυξημένες πωλήσεις:

Οι πελάτες, ειδικά το νεότερο εργατικό δυναμικό, θέλουν να υποστηρίζουν επιχειρήσεις που έχουν καρδιά.

Πιστότητα πελατών:

Οι μελέτες δείχνουν ότι ακόμα κι αν ένα προϊόν κοστίζει περισσότερο, οι περισσότεροι πελάτες θα παραμείνουν σε επωνυμίες που κάνουν καλό. Εάν δύο προϊόντα κοστίζουν το ίδιο, σχεδόν κάθε πελάτης θα αγοράσει από την επιχείρηση που προωθεί τις φιλανθρωπικές του προσπάθειες.

Καλύτερη στρατολόγηση:

Θα λάβετε μια μεγαλύτερη ομάδα υποψηφίων για εργασία, επειδή οι άνθρωποι θέλουν να εργαστούν σε μέρη που παρουσιάζουν ενδιαφέρον για την κοινωνική προσφορά.

Πιο ευτυχισμένοι υπάλληλοι:

Οι υπάλληλοί σας θα ωφεληθούν επίσης, ειδικά όταν συμμετέχουν ενεργά στην εταιρική φιλανθρωπία της εταιρείας σας. Οι εργαζόμενοι θα είναι πιο παραγωγικοί και θα θέλουν να παραμείνουν.

Καλύτερη εταιρική κουλτούρα:

Όταν οι εταιρείες έχουν μια σαφή αποστολή εστιασμένη στην κοινότητα και όλοι όσοι εργάζονται εκεί είναι πιο αφοσιωμένοι.

Ένα μεγαλύτερο δίκτυο συνεργατών:

Εταιρική φιλανθρωπία και προσφορά σημαίνει προσέγγιση, συνάντηση ανθρώπων και σύνδεση με την κοινότητά σας. Είναι ένας καταπληκτικός τρόπος για να κάνετε νέες συνδέσεις, να μάθετε για την κοινότητά σας και να εμπνεύσετε την καινοτομία της εταιρείας. Η εταιρική φιλανθρωπία μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένες πωλήσεις, αφοσίωση πελατών, καλύτερες προσλήψεις, πιο ευτυχισμένους υπαλλήλους, καλύτερη εταιρική κουλτούρα και μεγαλύτερα δίκτυα για την επιχείρησή σας και όλους τους γύρω σας.

Συμπέρασμα

Η εταιρική φιλανθρωπία μπορεί να μεταμορφώσει τις μειονεκτούσες κοινότητες είτε άμεσα είτε μέσω φιλανθρωπικών οργανώσεων. Ενώ οι επιχειρήσεις βελτιώνουν τη ζωή των ανθρώπων γύρω τους, υπάρχουν συνακόλουθα οφέλη για τους δωρητές. Η επιχείρησή σας μπορεί να αξιοποιήσει τα οφέλη των φιλανθρωπικών δωρεών, συμβάλλοντας παράλληλα σε έναν καλύτερο κόσμο.

Tου Στέλιου Κασσιού, Αccount Manager της σούπερ ομάδας μας!

Εγγραφή στο Newsletter

Εγγραφείτε στο newsletter μας για να λαμβάνετε όλες τις τελευταίες ενημερώσεις για την Up Hellas και τα προϊόντα μας.

Συναινώ στη χρήση των παραπάνω στοιχείων μου από την Up Hellas, προκειμένου να ενημερωθώ για τα προϊόντα της, βάσει και του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Προσωπικών Δεδομένων που ισχύει από 25/5/2018.

arrow-image