ΧάρτηςFAQΕπικοινωνία

Πολιτική Υποβολής Αναφορών 

Έκδοση: Αθήνα, Νοέμβριος 2025

  1. Σκοπός της Πολιτικής

Στην Up Hellas, προάγουμε κουλτούρα ακεραιότητας, διαφάνειας και σεβασμού και δεσμευόμαστε για διαφάνεια, υπευθυνότητα και πλήρη συμμόρφωση με τη νομοθεσία. Στο πλαίσιο αυτό, ενθαρρύνουμε οποιοδήποτε πρόσωπο να εκφράσει ανησυχίες ή να αναφέρει συμπεριφορές που αντίκεινται στον νόμο ή στις αξίες μας, με τρόπο ασφαλή, εμπιστευτικό και χωρίς φόβο αντιποίνων.

Η παρούσα Πολιτική θεσπίζεται σύμφωνα με τον Νόμο 4990/2022 που ενσωματώνει στην εσωτερική ελληνική έννομη τάξη την ευρωπαϊκή οδηγία 2019/1937 της 23 Οκτωβρίου 2019 σχετικά με την προστασία προσώπων που κάνουν αναφορές παραβίασης δικαίου της Ε.Ε  (whistleblowers), ορίζει το πλαίσιο υποβολής, διαχείρισης και προστασίας τέτοιων αναφορών και εξασφαλίζει την ορθή και δίκαιη διαχείριση κάθε αναφοράς. Στόχος μας είναι η συνεχής ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του προσωπικού και εν γένει όλων των συναλλασσόμενων με την Up Hellas επί του θέματος καθώς και η ενθάρρυνση τους στην υποβολή αναφορών όταν αυτοί το κρίνουν εύλογο καθώς και η διασφάλιση μέσω της παρούσας Πολιτικής της νομιμότητας και της εταιρικής ακεραιότητας σε όλες μας τις δραστηριότητες.

  1. Ποιοι μπορούν να υποβάλουν αναφορά 

Η πολιτική ισχύει για:

  • Εργαζόμενους (σε οποιαδήποτε σχέση εργασίας),
  • Υποψήφιους εργαζόμενους ή πρώην μέλη του προσωπικού,
  • Προμηθευτές, εξωτερικούς συνεργάτες ή πελάτες,
  • Πρόσωπα που συνδέονται με την εταιρεία στο πλαίσιο επαγγελματικής σχέσης.

Είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι δεν χρειάζεται να είστε εργαζόμενος για να εκφράσετε την ανησυχία σας. Οποιοδήποτε εμπλεκόμενο ή ενδιαφερόμενο μέρος έχει τη δυνατότητα να το πράξει.

  1. Τι μπορείτε να αναφέρετε

Οι περιπτώσεις που πρέπει να αναφέρονται, περιλαμβάνουν κάθε παραβίαση της νομοθεσίας ελληνικής ή ευρωπαϊκής, αυτές που ορίζονται στο άρθρο 4 του ν.4990/2022 και του Παραρτήματος του σχετικού νόμου. 

Ενδεικτικά μπορείτε να υποβάλετε αναφορά για περιστατικά όπως:

  • Παραβίαση νομοθεσίας (π.χ. φορολογικής, περιβαλλοντικής, εργατικής),
  • Πράξεις βίας ή κατάχρηση εξουσίας,
  • Δωροδοκία, διαφθορά, σύγκρουση συμφερόντων,
  • Κακοδιαχείριση ή κατάχρηση πόρων,
  • Παραβίαση της ιδιωτικότητας ή των προσωπικών δεδομένων,
  • Ηθική ή σεξουαλική παρενόχληση, σεξιστικές συμπεριφορές εν γένει, εκφοβισμός, ανισότητα των φύλων διάκριση στον χώρο εργασίας,
  • Συστηματική παραβίαση εσωτερικών πολιτικών, διαδικασιών ή κανόνων.
  • Αθέμιτες εμπορικές πρακτικές ή πράξεις που παραβιάζουν τον ανταγωνισμό 

Είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι δεν απαιτείται να έχετε αποδείξεις, αρκεί η καλή πίστη και βάσιμος λόγος ανησυχίας.

  1. Τρόποι υποβολής αναφοράς

Η υποβολή μπορεί να γίνει με τους εξής 2 τρόπους:

  1. Η Εταιρεία διαθέτει ειδικό κανάλι αναφορών, το οποίο είναι διαθέσιμο στο παρακάτω λινκ https://www.ethical-line.up.coop/?lang=el  ή σκανάροντας το πιο κάτω QR code το οποίο σας μεταφέρει στην ειδική ηλεκτρονική φόρμα:

Η αναφορά μπορεί να είναι ανώνυμη ή επώνυμη, κατά την επιλογή σας.

  1. Μπορείτε να απευθυνθείτε στον Υπεύθυνο Παραλαβής και Παρακολούθησης Αναφορών (ΥΠΠΑ), τον οποίο έχει διορίσει η Up Hellas σύμφωνα με τις προβλέψεις του άρθρου 9 και 10 του ν.4990/2022. Ο ΥΠΠΑ αποτελεί πρόσωπο εμπιστοσύνης της Εταιρείας και έχει επιλεγεί βάσει των γνώσεών του, της εμπειρίας του, των αρμοδιοτήτων του καθώς και του αποδεδειγμένα ακέραιου και ανεπίληπτου χαρακτήρα του. Ο ΥΠΠΑ ενεργεί με ανεξαρτησία, αντικειμενικότητα και αμεροληψία, διασφαλίζοντας ότι κάθε αναφορά αξιολογείται χωρίς προκατάληψη ή επιρροή από οποιονδήποτε παράγοντα. Οφείλει να τηρεί απόλυτη εμπιστευτικότητα ως προς την ταυτότητα του αναφέροντος, των εμπλεκομένων προσώπων και κάθε πληροφορίας που προκύπτει στο πλαίσιο της αναφοράς, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 4990/2022 και του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 (GDPR). Σε περίπτωση σύγκρουσης συμφερόντων ή οποιουδήποτε λόγου που ενδέχεται να επηρεάσει την αμεροληψία του, ο ΥΠΠΑ οφείλει να ενημερώνει άμεσα τον Υπεύθυνο Συμμόρφωσης (ή άλλο εξουσιοδοτημένο όργανο της Εταιρείας), ώστε να διασφαλίζεται η ορθή και αντικειμενική διαχείριση της αναφοράς.

Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί του είτε ηλεκτρονικά μέσω Email στην κάτωθι διεύθυνση Ethics@uphellas.gr είτε με φυσική επιστολή που πρέπει να αποσταλεί στην έδρα της εταιρείας Up Hellas Μ.Α.Ε. Δραγατσανίου 6, Τ.Κ: 105 59 Αθήνα (Υπόψιν ΥΠΠΑ και να φέρει την ένδειξη: ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΙΚΟ) είτε τέλος κατ’ ιδίαν καθώς μπορείτε να ζητήσετε προσωπική συνάντηση με τον Υπεύθυνο Αναφορών, εφόσον επιθυμείτε κατόπιν επικοινωνίας.

  1. Πώς διαχειριζόμαστε την αναφορά σας
  • Επιβεβαίωση παραλαβής: εντός 10 ημερών από την υποβολή (όταν είναι επώνυμη).
  • Αξιολόγηση της αναφοράς: ελέγχουμε αν εμπίπτει στο πεδίο αρμοδιότητας της Up Hellas.
  • Διερεύνηση: η αρμόδια ομάδα συλλέγει πληροφορίες, τηρεί αρχείο και ενεργεί ανεξάρτητα.
  • Ανατροφοδότηση: όπου είναι δυνατόν, παρέχουμε ενημέρωση εντός 3 μηνών.

Aν η αναφορά είναι ασαφής, καταχρηστική ή μη στοιχειοθετημένη, αποφασίζεται η αρχειοθέτησή της. Αν όχι, συγκροτείται μία επιτροπή (με μέλη από την εταιρεία ή ανεξάρτητους συμβούλους) για την έρευνα. Μέλη που αναφέρονται ως ύποπτα αποκλείονται από την επιτροπή. Η ταυτότητα του αναφέροντα διατηρείται απόρρητη, και στην επιτροπή δίνονται μόνο οι κρίσιμες πληροφορίες. Η επιτροπή διερευνά με εχεμύθεια και συνεργασία και υποβάλλει εισήγηση προς τον διευθύνοντα σύμβουλο ή/και άλλο ανώτατο διοικητικό στέλεχος για προτεινόμενα επανορθωτικά μέτρα ή δικαστικές ενέργειες, αν χρειαστεί.

  1. Εμπιστευτικότητα & Προστασία Δεδομένων στις Αναφορές 

Η ανωνυμία και εμπιστευτικότητα διασφαλίζονται πλήρως:

  • Η ταυτότητα του αναφέροντος δεν αποκαλύπτεται, εκτός εάν δοθεί ρητή συναίνεση ή απαιτείται από τον νόμο.
  • Όλα τα στοιχεία της αναφοράς διαχειρίζονται με απόλυτη εχεμύθεια και εμπιστευτικότητα των πληροφοριών.
  • Δεν τηρούνται αρχεία σε κοινόχρηστα ή μη ασφαλή συστήματα.

Η επεξεργασία των δεδομένων γίνεται για τη διαχείριση των αναφορών σύμφωνα με τον νόμο 4990/2022. Τα δεδομένα που υποβάλλονται μέσω των ως άνω 2 τρόπων υποβολής αναφορών διατηρούνται μόνο για όσο χρόνο είναι αναγκαίο για τη διερεύνηση της υπόθεσης, την τεκμηρίωση τυχόν μέτρων ή τη διαχείριση σχετικών πειθαρχικών ή δικαστικών διαδικασιών. Μετά την ολοκλήρωση ή περάτωση αυτών, τα δεδομένα διαγράφονται ή ανωνυμοποιούνται με ασφαλή τρόπο.

Ο αναφέρων έχει δικαιώματα πρόσβασης, διόρθωσης, διαγραφής και περιορισμού της επεξεργασίας των δεδομένων του, τα οποία μπορεί να ασκήσει απευθυνόμενος στο gdpr@uphellas.gr .Σε περίπτωση παραπόνων, μπορεί να απευθυνθεί στην αρχή προστασίας δεδομένων www.dpa.gr

  1. Απαγόρευση Αντιποίνων

Η εταιρεία απαγορεύει ρητά οποιαδήποτε πράξη αντιποίνων (όπως ενδεικτικά απειλές, ενέργειες αντεκδίκησης, απόλυση, υποβιβασμός ή στέρηση προαγωγής, αφαίρεση καθηκόντων, αλλαγή τόπου εργασίας, επίπληξη, καταναγκασμός, εκφοβισμός, διάκριση, επιβολή πειθαρχικού μέτρου, σκόπιμη βλάβη, αρνητική αξιολόγηση επιδόσεων κ.α)  κατά προσώπων που υποβάλλουν αναφορές καλόπιστα.

Αν κάποιος εργαζόμενος ή τρίτος θεωρεί ότι υπέστη αρνητικές συνέπειες λόγω υποβολής αναφοράς, μπορεί να το δηλώσει απευθείας στον ΥΠΠΑ.

  1. Κακόβουλες ή ψευδείς αναφορές

Η αναφορά πρέπει να γίνεται με καλή πίστη και χωρίς καθυστέρηση μόλις ο αναφέρων αντιληφθεί το περιστατικό. Η αναφορά οφείλει να είναι σαφής, συγκεκριμένη και να περιλαμβάνει όσες περισσότερες πληροφορίες γίνεται, όπως τα στοιχεία του ή των υπό έλεγχο προσώπων, το χρονικό πλαίσιο και άλλες σχετικές λεπτομέρειες, ώστε να διευκολυνθεί η διερεύνηση. Αν στην αναφορά υπάρχουν προσωπικά δεδομένα που δεν σχετίζονται με το περιστατικό, αυτά θα διαγράφονται από τον Υπεύθυνο Προστασίας Προσώπων Αναφοράς (ΥΠΠΑ), με σχετική αναφορά στην τελική έκθεση και μετά από ενημέρωση του Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων.

Η εταιρεία ενθαρρύνει καλόπιστες αναφορές. Ωστόσο, ψευδείς ή κακόβουλες αναφορές που γίνονται σκοπίμως, ενδέχεται να επιφέρουν συνέπειες, ειδικά αν προκαλούν βλάβη σε άλλα πρόσωπα.

  1. Αναθεώρηση Πολιτικής

Η παρούσα Πολιτική υπόκειται σε περιοδική αναθεώρηση για να ανταποκρίνεται σε τυχόν νέες απαιτήσεις της νομοθεσίας ή για την ενημέρωση των σχετικών διαδικασιών που περιγράφει. Η τελευταία αναθεωρημένη πολιτική θα βρίσκεται πάντα αναρτημένη στην παρούσα ιστοσελίδα.